POLITYKA PRYWATNOŚCI

KANCELARIA ADWOKACKA ŁUKASZ SKIBA

§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Podmiotem prowadzącym stronę internetową www.lukaszskiba.pl (dalej: „Strona Internetowa”) jest Łukasz Skiba prowadzący działalność gospodarczą Kancelaria Adwokacka Łukasz Skiba, ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa, NIP: 771-281-86-11, biuro@lukaszskiba.pl (dalej: „Kancelaria”).
  1. Kancelaria jako administrator danych osobowych, wprowadza niniejszą politykę prywatności (dalej: „Polityka Prywatności”) określającą w szczególności zasady, cele oraz podstawy przetwarzania danych osobowych użytkowników podanych dobrowolnie (np. w wyniku wypełnienia i przesłania formularza kontaktowego) jak i zebranych automatycznie (np. adres IP użytkownika) poprzez Stronę Internetową.

§ 2
ADMINISTRATOR 

  1. Administratorem danych osobowych jest Łukasz Skiba prowadzący działalność gospodarczą Kancelaria Adwokacka Łukasz Skiba, ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa, NIP: 771-281-86-11, biuro@lukaszskiba.pl
  2. W celach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z Administratorem drogą elektroniczną na adres e-mail: biuro@lukaszskiba.pl, telefonicznie pod numerem: +48 513 597 736 lub w formie pisemnej poprzez wysłanie listu na adres: Kancelaria Adwokacka Łukasz Skiba, ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa.
  3. Dane osobowe użytkowników zbierane i przetwarzane są przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami i z zachowaniem środków bezpieczeństwa przed dostępem osób i podmiotów trzecich.
  4. Administrator szczególnie podejmuje wszelkie środki organizacyjne i techniczne, by dane osobowe chronione były przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym oraz przed przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących w tym zakresie przepisów oraz ich zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
  5. W przypadku danych wprowadzanych do formularza kontaktowego, ich podanie jest dobrowolne jednak brak zgody na ich przetwarzanie uniemożliwi wykonywanie świadczenie usług, przez Administratora, jak również odpowiedzi na złożone zapytania.

§ 3
CELE, RODZAJ PRZETWARZANIA

  1. Dane osobowe użytkowników przetwarzane mogą być w celu:
    1. wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) przy czym dane podawane są dobrowolnie, a brak ich podania uniemożliwi realizację umowy. 
    2. dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami innych podmiotów, a przetwarzanie jest niezbędne do realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) na przykład dochodzenie należności w przypadku ewentualnego sporu, a dane osobowe przekazane zostały Administratorowi w związku z zawarciem umowy na świadczenie usług;
    3. przyjmowania i rozpatrywania reklamacji zgłoszonych przez Klientów, co jest obowiązkiem prawnym ciążącym na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO); dane osobowe przekazane zostały Administratorowi w związku z zawarciem umowy na świadczenie usług, jednakże może okazać się niezbędne przekazanie dodatkowych danych; 
    4. prowadzenia dokumentacji księgowej i rachunkowej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, co jest obowiązkiem prawnym ciążącym na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), a podanie danych w tym celu jest obowiązkiem ustawowym, a brak podania danych może uniemożliwić realizację rozliczenia;
    5. prowadzenia z użytkownikami komunikacji, w tym dotyczącej prowadzonych przez Administratora postępowań, a przetwarzanie niezbędne jest do realizacji uzasadnionych interesów Administratora lub osoby trzeciej (art. 6 ust. 1 lit. f RODO); 
    6. skontaktowania się z Użytkownikiem, jeśli ten wypełnił formularz kontaktowy, przy czym przetwarzanie jest w tym przypadku niezbędne do celu kontaktu Administratora z użytkownikiem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), a bez podania danych kontakt nie będzie możliwy.
  1. Administrator ogranicza zbieranie i wykorzystywanie informacji o użytkownikach do niezbędnego minimum.
  2. Dane użytkowników będą przetwarzane:
    1. do czasu upływu terminów przedawnienia związanych z umową, z którą jest związane przetwarzanie danych osobowych;
    2. do czasu zrealizowania właściwych prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Kancelarię jako Administratora danych związanych z przetwarzaniem określonych danych;
    3. do czasu upływu terminów związanych z przedawnieniem obowiązków wynikających z przepisów prawa;
    4. do czasu wniesienia sprzeciwu albo cofnięcia zgody w zakresie przetwarzania danych w celach marketingowych;
    5. dane osobowe przetwarzane w oparciu o zgodę wyrażoną przez Użytkownika będą przetwarzane do momentu jej odwołania. Cofnięcie przez Użytkownika zgody na przetwarzanie danych osobowych nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  3. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed nimi, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa.
  4. Administrator nie zbiera ani nie przetwarza szczególnych kategorii danych osobowych stanowiących dane wrażliwe. W przypadku podania takich informacji przez Użytkownika będzie to oznaczać udzielenie wyraźnej zgody na zbieranie i wykorzystywanie tych informacji przez Administratora w sposób określony w niniejszej Polityce Prywatności.

§ 4
PLIKI COOKIES

  1. W ramach działalności Strony Internetowej wykorzystywane są pliki cookies zapisywane w urządzeniach końcowych użytkowników.  
  2. Cookies są to małe pliki tekstowe zapisywane przez stronę internetową na komputerze lub urządzeniu przenośnym użytkownika podczas przeglądania strony. Zawierają zazwyczaj nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym, unikalny numer oraz treść.
  3. W wyniku akceptacji stosowania plików cookies strona internetowa przez pewien czas zapamiętuje preferencje użytkownika (np. nazwa użytkownika, język itp.), co powoduje dostosowanie jej do preferencji użytkownika podczas kolejnych wizyt na stronie.
  4. Pliki cookie mogą być również używane do sporządzania anonimowych statystyk o korzystaniu z stron internetowych.
  5. W ramach Strony Internetowej stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: tymczasowe (session cookies, session storage) oraz stałe (persistent cookies, local storage) oraz analityczne. Cookies tymczasowe są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wygaśnięcia sesji (opuszczenia Strony Internetowej, ręcznego wyczyszczenia ich przez użytkownika, lub wyłączenia oprogramowania). Stałe pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia. Cookies „analityczne” gromadzą informacje o sposobie korzystania ze strony, typie strony, z jakiej użytkownik został przekierowany oraz liczbie odwiedzin i czasie wizyty użytkownika na Stronie Internetowej. Informacje te nie rejestrują konkretnych danych osobowych użytkownika, lecz służą do opracowania statystyk korzystania ze Strony Internetowej.
  6. Wykorzystywanie plików cookies nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniu użytkownika i oprogramowaniu zainstalowanym na tym urządzeniu.  
  7. Cookies nie zmieniają konfiguracji komputera użytkownika, nie służą do instalowania bądź odinstalowania jakiegokolwiek programu komputerowego, nie ingerują w integralność systemu bądź danych użytkownika.
  8. Domyślne ustawienia przeglądarek internetowych dopuszczają zwykle zapisywanie plików cookies w urządzeniach końcowych użytkowników stron internetowych. Ustawienia te mogą jednak zostać zmienione przez użytkownika.  
  9. Użytkownik ma możliwość określenia warunków wykorzystywania plików cookies za pomocą ustawień oprogramowania (przeglądarki internetowej) zainstalowanego na jego urządzeniu końcowym. Zmiana może polegać na częściowym lub całkowitym ograniczeniu możliwości zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym użytkownika.  
  10. Zgodnie z przepisami ustawy Prawo telekomunikacyjne, zgoda użytkownika końcowego na przechowywanie informacji lub uzyskiwanie dostępu do informacji już przechowywanej w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym użytkownika końcowego, może być wyrażona przez użytkownika również za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez niego urządzeniu końcowym. W przypadku zatem gdyby użytkownik nie chciał wyrazić takiej zgody, powinien dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej.  
  11. Szczegółowe informacje w zakresie zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oraz ich usunięcia uzyskać można na oficjalnej stronie internetowej poszczególnych przeglądarek. 
  12. Administrator korzysta też z usług podmiotów trzecich, których lista stale zmienia się, a które wykorzystują pliki Cookies m.in. w następujących celach:
    1. monitorowanie ruchu na Stronie Internetowej;
    2. zbieranie anonimowych, zbiorczych statystyk, które pozwalają Administratorowi zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze Strony Internetowej i umożliwiają ciągłe doskonalenie naszych produktów;
    3. ustalanie liczby anonimowych Użytkowników Strony Internetowej;
    4. kontrolowanie jak często pokazywana jest Użytkownikom wybrana treść;
    5. kontrolowanie jak często Użytkownicy wybierają daną usługę;
    6. dostosowania zawartości Strony Internetowej do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze Strony Internetowej; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika Strony Internetowej i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb.

§ 5
PROFILOWANIE I AUTOMATYCZNE PRZETWARZANIE DANYCH

Dane osobowe użytkowników nie są przedmiotem profilowania, jak też żadnej innej formy zautomatyzowanego podejmowania decyzji.

§ 6
PRZEKAZYWANIE DANYCH I ICH ODBIORCY

  1. Administrator może udostępnić dane osobowe odbiorcom, którzy przetwarzają dane w imieniu Administratora lub przetwarzają dane osobowe jako odrębni, niezależni administratorzy.  
  2. Administrator udostępnia odbiorcom dane osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (na przykład w oparciu o umowy powierzenia przetwarzania danych).  
  3. Administrator może udostępnić dane osobowe swoim podwykonawcom (podmiotom, z usług których korzysta przy przetwarzaniu) takim jak:
    1. dostawcy usług i narzędzi informatycznych (np. hostingodawca poczty elektronicznej, narzędzia do analizy strony internetowej); 
    2. podmioty świadczące usługi wsparcia technicznego i IT; 
    3. podmioty świadczące usługi księgowe; 
  4. Administrator nie przekazuje danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy z wyjątkiem korzystania z usług Microsoft. Microsoft dane telemetryczne przetwarza poza Europejskim Obszarem Gospodarczym – w Stanach Zjednoczonych. Microsoft deklaruje, że przetwarzanie danych osobowych następuje zgodnie z RODO. Transfer danych odbywa się w oparciu o standardowe klauzule umowne.  

§ 7
PRAWA OSÓB KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ

  1. W celu realizacji swoich uprawnień osoba fizyczna może kontaktować się w tej sprawie z Administratorem w sposób wskazany w § 2 ust. 2 Polityki Prywatności. Wniosek powinien określać w miarę możliwości precyzyjnie z jakiego uprawnienia dana osoba chce skorzystać, jakiego procesu przetwarzania oraz jakich celów przetwarzania dotyczy żądanie.
  2. Odpowiedź na zgłoszenie zostanie udzielona w ciągu tygodnia od jego otrzymania. W razie konieczności przedłużenia terminu Administrator poinformuje użytkownika o jego przyczynach. Odpowiedź udzielana będzie na adres e-mail z którego został przesłany wniosek, a w przypadku wniosków skierowanych listownie listem zwykłym na adres wskazany przez wnioskodawcę, o ile w liście nie zostanie wykazana chęć otrzymania odpowiedzi na adres e-mail.
  3. Wśród praw Użytkownika należy wskazać w szczególności:
    1. prawo do informacji o przetwarzaniu danych osobowych,
    2. prawo do uzyskania kopii danych,
    3. prawo do sprostowania bądź zmiany danych osobowych,
    4. prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych,
    5. prawo do ograniczenia przetwarzania,
    6. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
    7. prawo do żądania usunięcia danych,
    8. prawo do przenoszenia danych.

§ 8
TRYB UZYSKIWANIA INFORMACJI I SKŁADANIA SKARG

  1. W przypadku wątpliwości lub zastrzeżeń co do sposobu przetwarzania danych oraz niniejszej Polityki Prywatności, osoba, której dane są przetwarzane powinna przesłać wiadomość wraz ze szczegółowymi informacjami i okolicznościami na adres wskazany w §2 ust. 2 Polityki Prywatności.
  2. Osoby, których dane osobowe przetwarza Administrator mają również prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych na adres – Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa, kancelaria@uodo.gov.pl, tel.: 606-950-000. 

§ 9
ZMIANA POLITYKI PRYWATNOŚCI

  1. Polityka Prywatności może ulec zmianie w przypadku, gdy będzie to niezbędne, w szczególności w związku ze zmianą obowiązujących przepisów prawa, wytycznych organów nadzoru czy zmiany technologii przetwarzania danych osobowych.
  2. Uprawnienia nabyte przez osoby których dane dotyczą, pozostają wykonalne także w sytuacji, w której niniejsza Polityka Prywatności ulegnie zmianie. 
  3. Każda zmiana Polityki Prywatności opublikowana zostanie na Stronie Internetowej, a wszystkim jej użytkownikom przysługuje uprawnienie bezzwłocznego zaprzestania korzystania z niej.